دکوراسیون داخلی

دکوراسيون داخلي

محل تبلیغ شما

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزل‌مان فکر می‌كنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می‌گیریم. با این‌همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

آیا دکوراسیون داخلی حرفه‌ای پرطرفدار است؟ برخلاف تصور عامه، تعداد دکوراتورهای داخلی بسیار بیشتر از آن است که همه تصور می‌کنند و حتی برخی از آنان در زمره مشاهیر دنیای امروز هستند، گرچه شاید به شهرت طراحان مد و یا هنرمندان دیگر رشته‌ها نباشند، اما با این وجود بسیاری از دکوراتورهای داخلی از راه طراحی درآمد بسیار بالایی نیز کسب می‌کنند. شاید دلیل اصلی ناشناخته ماندن آنها این باشد که در واقع طراحی داخلی از اواسط قرن بیستم به صورت مبحثی مطرح درآمد، گرچه قدمت آن بیش از نیم قرن است. به هر حال در دنیای امروز بیشتر تجربیات زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی به دست می‌آید. شاید ما اوقاتی را برای تفریح و هواخوری و فرار از زندگی بسته در فضای آزاد بگذرانیم، اما همین شادی فرار از محیط بسته، نشان دهنده کثرت اوقاتی است که در اتاق‌ها سپری می‌کنیم. به همین دلیل دکوراسیون داخلی مناسب، بهترین راه حل برای بهبود وضعیت کاری، تحصیلی و زندگی‌مان می‌باشد.

تاریخچه دکوراسیون داخلی آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می‌گردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند. به هر روی، هنگامی که در سال 1922، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد. حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بی‌نواترین خدمتکاران مصری هم، لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند، امری که براساس استاندارهای فعلی در خور توجه است اینكه مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است. فرضیه‌ها و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشأت گرفته‌اند. رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه‌شان در آثار به جامانده کاملا قابل ملاحظه است. آنها علاقمند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند. میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخلی خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک‌کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده است. آنها با تمامی آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این‌رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند. برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی‌شان به خاطر سبک معماری فوق‌العاده‌شان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوری روم و اشاعه مسیحیت، سبک سرد و صومعه مانندی بر دکوراسیون داخلی خانه‌ها حکمفرما شد. شیوه‌های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی‌دوستی و تجمل‌پرستی رومی جای خود را به تخته‌های تیره و خانه‌های بی‌تزئین دادند. گرچه هنرمندان دوران گوتیک، سعر کردند تا حدی از این بی‌پیرایگی بکاهند، اما عملاً این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکمفرما بود. با تولد دوباره آزادی‌های هنری؛ زیبایی و تزئین، مجدداً به خانه‌ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آنها روبرو می‌شویم، خود گواهی بر این امر است. در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد. با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند. گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آنها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آنها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد.

دکوراسیون داخلی(Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره یعنی زندگی و کار است.

بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت­های ما در آن صورت می­گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است.

فضای معماری بدون دکوراسیون داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

دکوراسیون داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می­دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این­رو موضوع دکوراسیون داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه­های اعیانی نیست. دکوراسیون داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد.

اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان­ها فراهم کنیم، دکوراسیون داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. دکوراسیون داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.

از آنجا که دکوراسیون داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد. از این­رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.

دکوراسیون داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

دکوراسیون داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد. از این­رو دکوراسیون داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.

اگرچه دکوراسیون داخلی امروزه به عنوان یک تخصص شناخته می­شود و محدوده بسیار وسیعی را در بر می­گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره می­باشد، شناخت الفبای دکوراسیون داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و بویژه زنان خانه­دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تأثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت. از این­رو بنا داریم طی یادداشت­هایی به مباحث مختلف دکوراسیون داخلی بپردازیم و با بهره­گیری از اصول طراحی تجسمی و سواد بصری و نیز با استناد به نمونه­های موفق دکوراسیون داخلی خانه در سطح جهان، دانش و آگاهی افراد خانواده را در این خصوص افزایش دهیم. در این یادداشت­ها سعی خواهیم نمود با ذکر نکات کلیدی و کاربردی در مورد کیفیت فضاهای داخلی خانه، شما را نسبت به محیط و فضای اطرافتان و عناصر موجود در آن حساس­تر کنیم و توانايي­هاي علمی و كاربردي شما را در زيباسازي محيط خانه و بهبود کیفیت فضاهای آن افزایش دهیم.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون پاسیو

دکوراسیون اداری

دکوراسیون داخل خانه

دکوراسیون اتاق بچه


لیست محصولات / سایر سایتها

در صورتی که مایلید تبلیغات شما نیز در این سایت باشد با ما تماس بگیرید 09125231138

این سایت متعلق به نمایشگاه مجازی ایران میباشد . - 100797945

۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

موهای زیر پوستی

<h1><p>
           
            <a href="http://www.namayeshgah.com/goods/show.asp?id=16405">
           
           موهای زیر پوستی</a></p></h1>
<h2>شامپوهای ویتامینه آری یا نه<br><br>برخی از متخصصان بر این عقیده‌اند که
شامپوهای ویتامینه تاثیری بر رشد مو ندارند و از پوست سر هیچ ویتامینی جذب
بدن نمی‌شود و برخی دیگر بر خلاف آن، یعنی معتقدند که شامپوهای ویتامینه و
حتی ویتامینه کردن موها به روش سنتی تاثیر فراوانی بر روند رشد و یا حتی
جلوگیری از ریزش موها دارد و ویتامین‌های موجود در شامپوها  از طریق
منفذهای موجود در پوست سر جذب می‌شوند. پزشکان نظریه گروه دوم را ثابت
کرده‌اند. یعنی ثابت گردیده که ویتامین‌های جذب شده از طریق پوست سر بر رشد
 و سلامت مو کاملا تاثیر می‌گذارد و فقط باید یاد بگیریم که چگونه موها را
شستشو داده و چه شامپویی را انتخاب نماییم.<br><br>بهترین شامپو و انواع شامپو کدام است ؟<br>قبل
 از پیدایش شامپو به صورت امروزی، مردم برای شستشوی موی سر خود از مواد
گیاهی مانند سدر و چوبک و کتیرا و مواد معدنی مانند خاکهای سیلیسی استفاده
می نمودند. پس از آن، استفاده از صابون برای شستن موی سر بسیار متداول
گردید. البته در حال حاضر، هنوز هم بسیاری از مردم به علت عدم آگاهی از
مشکلی که قلیایی بودن صابون و سختی آب برای مو پدید می آورد از صابون برای
شستن موی خود استفاده می کنند تا اینکه دترجنتهای مصنوعی شناخته و انواع
ملایم آن در شامپوهای نوین به کار گرفته شد.<br>مهمترین عملکرد شامپو،
تمیزکردن مو و پوست سر و برطرف نمودن چرک و آلودگی از روی سطح آن ااست  .
البته پاک کنندگی یک شامپو امروزه، ویژگی مشترک همه شامپوها به شمار می آید
 و رقابت شامپوها بر سر مساله زیبا نمودن موی سر همزمان با پاکیزگی سطح آن
است.<br>. علت تنوع شامپوها بدون شک وجود متغیرهای بسیار زیادی است که در طراحی فرمول شامپو وجود دارد<br>مثلا
 اینکه موها از نظر میزان چربی پوست سر، موهای خشک و موهای چرب یا موهای
معمولی باشد یا اینکه فرم مو ، موی صاف ، موی مجعد یا موهای فرفری باشد یا
مثلا اینکه موها با مواد شیمیایی مثل مواد دکلره ، رنگ مو ، فر و ...
دستکاری شده باشند، از طرف دیگر سلیقه مصرف کننده درانتخاب شکل و حالت
شامپو، میزان کف و سهولت آبکشی و شست و شو حتی خصوصیاتی مثل رنگ و بو و
بسته بندی همگی می توانند متغیرهای فرمول نویسی یک شامپو باشند.از آنجا که
که بسیاری از این متغیرها متضاد یکدیگر بوده و جمع پذیر نیستند تولید
کننده، برای اینکه بتواند سلیقه متنوع مشتریان را پاسخگو باشد مجبور است
شامپوهای متنوعی ارائه دهد تا نیاز همه آنها را براورده نماید. چرا که حتی
سلیقه یک فرد نیز با گذشت زمان تغییر می کند. این یک واقعیت است که همه
مردم دوست دارند فراورده های جدید را آزمایش و تجربه نمایند.<br>واقعاً بهترین شامپو کدام است ؟ ایا قیمت شامپوها معیار قابل قبولی است ؟<br>واقعاً چیزی به عنوان بهترین شامپو وجود ندارد . صدها نوع شامپو در بازار وجود داشته و هر هفته تعدادی نیزبه آنها اضافه می شود . <br>اغلب
 آنها اثر پاک کنندگی رضایت بخشی دارند .قیمتی که شما برای شامپو پرداخت می
 کنید ، معیار قابل قبولی نیست . لزومی ندارد که برای بدست آوردن یک شامپو
پول زیادی بپردازید . گاهی اوقات شما به جای کیفیت بالای یک شامپو هزینه
مارک و آگهی های تبلیغاتی شرکت سازنده را می پردازید . در صورتی که ممکن
است به شامپویی ارزان تر احتیاج داشته باشید و نهایتاً هزینه پرداخت شده
برای شامپوی اولیه چشمگیر باشد . همه شامپوها حاوی ترکیبات سورفاکتانت بوده
 که عامل اثر پاک کنندگی آنهاست . آنها باعث شل شدن چربی ، گردو خاک و دیگر
 ذرات روی موها شده که همراه با کف در موقع آبکشی از بین می روند . امروزه
بندرت از صابون بعنوان سورفاکتانت در شامپوها استفاده می شود ، چرا که
صابون و آب سخت باعث ایجاد کف صابون غیرقابل حمل روی موها می شود و بجای آن
 از مواد پاک کننده مصنوعی استفاده می شود . سورفاکتانت های زیادی با خواص
متفاوتی وجود دارد . بعضی برای برطرف کردن گرد و خاک و بعضی برای برطرف
کردن چربی بهترین اثر را دارند . بعضی خیلی کم و بعضی خیلی زیاد کف می کنند
 . بعضی از آنها باعث ظاهر بهتر موها نسبت به بقیه می شوند . به همین دلیل
تولیدکنندگان شامپوها از چند سورفاکتانت استفاده می کنند . یک سورفاکتانت
کار تمیز کردن اولیه را انجام داده و بقیه اثرات دیگری اعمال می کنند برای
مثال اگر سورفاکتانت بکار رفته و اصلی شامپو جهت ایجاد کف فراوان به آن
اضافه شود چرا که مصرف کنندگان اثر پاک کنندگی را با مقدار کف ایجاد شده
مقایسه می کنند . گرچه این تفکر صحیح نبوده و برای تمیز کردن احتیاج به
ایجاد کف فراوان نیست به دليل حساس بودن پوست سر بهتر است براي تميز کردن
موها، از شامپوهاي ملايم استفاده شود<br>اغلب شامپوهای موی چرب ، خشک و
نرمال حاوی چندین نوع سورفاکتانت مختلف هستند . شامپوی موهای چرب درست شده
در مقایسه با شامپوی موهای خشک درست شده باید حاوی سورفاکتانت پاک کنده
چربی قوی تر باشد . اما در حقیقت مصرف کنندگان اغلب اختلاف این شامپوها را
نمی دانند .اگر موهای شما احتیاج به نرم کننده دارد بجای استفاده از
شامپویی که حاوی نرم کننده باشد ، بعد از شامپو زدن از نرم کننده استفاده
کنید . چرا که یک شامپو باید دارای اثرات متضاد باشد ، در حالی که شامپو
باعث تمیز شدن موها می شود ، در همان حالت هم باید یک لایه نازک نرم کننده
را روی موها قرار داد . ذرات باقیمانده بعد از مصرف نرم کننده شامل ذرات
باقیمانده پاک کننده نیز هست . این ذرات خود می توانند باعث تجمع چربی شوند
 .<br>تصور نکنید که شامپوهایی که بعنوان شامپوهای تقویتی یا شامپوی تقویت
کننده مو و یا شامپوی ویتامینه و شامپو ضد ریزش مو معرفی می شوند ،
شامپوهای بهتری هستند . تولیدکنندگان عوامل غلیظ کننده یا رقیق کننده را
بلحاظ فروش و تجمل به شامپو اضافه می کنند در حقیقت ، غالب ترکیباتی که در
برچسب شامپوها قید شده از نظر کیفیت جنبه تجملی داشته و مصرف کنندگان اغلب
با توجه به همین جنبه شامپوی خود را انتخاب می کنند و معمولا" این شامپو در
 جلوگیری از ریزش مو تاثیر خاصی ندارند. جهت مخلوط کردن و نگهداری ترکیبات
مختلف با هم از امولسیون ها و جهت جلوگیری از تجزیه شامپو در هوای آزاد از
آنتی اکسیدان ها استفاده می شود . بخاطر جلوگیری از آلودگی ، مواد نگه
دارنده استفاده می شود . اگر سورفاکتانت کف کافی تولید نکند با شامپوها
مواد کف زا اضافه می شود . جهت شفاف کردن یا کدر کردن شامپوها ممکن است
ترکیبات دیگری به آنها افزوده شود نهایتاً ممکن است رنگ و عطر مناسبی به
شامپو اضافه شود . <br>شامپوها در محدوده PH قلیایی ضعیف تا PH اسیدی ضعیف
تهیه می شوند . تنها زمانی باید به PH شامپو توجه کنید که موهای شما صدمه
دیده باشند . شامپویی که خنثی یا کمی اسیدی باشد کمتر باعث باد کردن موها و
 سخت تر شدن لایه خارجی کوتیکول شده و این وضعیت برای موهای صدمه دیده مفید
 است .بنابراین ، هیچ شامپویی بهترین شامپو نیست . از آنجایی که موی افراد و
 شامپوها هر دو متفاوت هستند بهترین توصیه امتحان کردن شامپوهای مختلف جهت
پیدا کردن مناسبت ترین شامپو و بهترین شامپو می باشد . ازمارک های معروف و
ارزان امتحان کنید . از شامپوهای کوچک که تولید کنندگان جهت فروش تهیه می
کند استفاده کنید . اگر شامپویی برای شما مناسب بود ، تا زمانی که مشکلی
پیدا نکرده اید و در ریزش مو شما اثری ندارد از همان شامپو استفاده کنید .<br></h2>

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر