دکوراسیون داخلی

دکوراسيون داخلي

محل تبلیغ شما

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزل‌مان فکر می‌كنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می‌گیریم. با این‌همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

آیا دکوراسیون داخلی حرفه‌ای پرطرفدار است؟ برخلاف تصور عامه، تعداد دکوراتورهای داخلی بسیار بیشتر از آن است که همه تصور می‌کنند و حتی برخی از آنان در زمره مشاهیر دنیای امروز هستند، گرچه شاید به شهرت طراحان مد و یا هنرمندان دیگر رشته‌ها نباشند، اما با این وجود بسیاری از دکوراتورهای داخلی از راه طراحی درآمد بسیار بالایی نیز کسب می‌کنند. شاید دلیل اصلی ناشناخته ماندن آنها این باشد که در واقع طراحی داخلی از اواسط قرن بیستم به صورت مبحثی مطرح درآمد، گرچه قدمت آن بیش از نیم قرن است. به هر حال در دنیای امروز بیشتر تجربیات زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی به دست می‌آید. شاید ما اوقاتی را برای تفریح و هواخوری و فرار از زندگی بسته در فضای آزاد بگذرانیم، اما همین شادی فرار از محیط بسته، نشان دهنده کثرت اوقاتی است که در اتاق‌ها سپری می‌کنیم. به همین دلیل دکوراسیون داخلی مناسب، بهترین راه حل برای بهبود وضعیت کاری، تحصیلی و زندگی‌مان می‌باشد.

تاریخچه دکوراسیون داخلی آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می‌گردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند. به هر روی، هنگامی که در سال 1922، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد. حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بی‌نواترین خدمتکاران مصری هم، لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند، امری که براساس استاندارهای فعلی در خور توجه است اینكه مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است. فرضیه‌ها و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشأت گرفته‌اند. رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه‌شان در آثار به جامانده کاملا قابل ملاحظه است. آنها علاقمند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند. میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخلی خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک‌کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده است. آنها با تمامی آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این‌رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند. برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی‌شان به خاطر سبک معماری فوق‌العاده‌شان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوری روم و اشاعه مسیحیت، سبک سرد و صومعه مانندی بر دکوراسیون داخلی خانه‌ها حکمفرما شد. شیوه‌های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی‌دوستی و تجمل‌پرستی رومی جای خود را به تخته‌های تیره و خانه‌های بی‌تزئین دادند. گرچه هنرمندان دوران گوتیک، سعر کردند تا حدی از این بی‌پیرایگی بکاهند، اما عملاً این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکمفرما بود. با تولد دوباره آزادی‌های هنری؛ زیبایی و تزئین، مجدداً به خانه‌ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آنها روبرو می‌شویم، خود گواهی بر این امر است. در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد. با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند. گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آنها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آنها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد.

دکوراسیون داخلی(Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره یعنی زندگی و کار است.

بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت­های ما در آن صورت می­گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است.

فضای معماری بدون دکوراسیون داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

دکوراسیون داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می­دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این­رو موضوع دکوراسیون داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه­های اعیانی نیست. دکوراسیون داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد.

اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان­ها فراهم کنیم، دکوراسیون داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. دکوراسیون داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.

از آنجا که دکوراسیون داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد. از این­رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.

دکوراسیون داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

دکوراسیون داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد. از این­رو دکوراسیون داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.

اگرچه دکوراسیون داخلی امروزه به عنوان یک تخصص شناخته می­شود و محدوده بسیار وسیعی را در بر می­گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره می­باشد، شناخت الفبای دکوراسیون داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و بویژه زنان خانه­دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تأثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت. از این­رو بنا داریم طی یادداشت­هایی به مباحث مختلف دکوراسیون داخلی بپردازیم و با بهره­گیری از اصول طراحی تجسمی و سواد بصری و نیز با استناد به نمونه­های موفق دکوراسیون داخلی خانه در سطح جهان، دانش و آگاهی افراد خانواده را در این خصوص افزایش دهیم. در این یادداشت­ها سعی خواهیم نمود با ذکر نکات کلیدی و کاربردی در مورد کیفیت فضاهای داخلی خانه، شما را نسبت به محیط و فضای اطرافتان و عناصر موجود در آن حساس­تر کنیم و توانايي­هاي علمی و كاربردي شما را در زيباسازي محيط خانه و بهبود کیفیت فضاهای آن افزایش دهیم.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون پاسیو

دکوراسیون اداری

دکوراسیون داخل خانه

دکوراسیون اتاق بچه


لیست محصولات / سایر سایتها

در صورتی که مایلید تبلیغات شما نیز در این سایت باشد با ما تماس بگیرید 09125231138

این سایت متعلق به نمایشگاه مجازی ایران میباشد . - 100797945

۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

نماي شيشه اي




























































































































  • نماي شيشه اي ساختمان عموما ارتباط بين شخصيت و هويت افراد با محل زندگي آنها را، هويت مكاني مي ناميم كه اين هويت در مقياس بزرگتر نظير هويت شهري نيز قابل انطباق است. اگر شهر محل زندگي فرد بي هويت باشد احساس ناامني در وجود او رخنه مي كند و با حالت بي انگيزگي به زندگي خود ادامه مي دهد. هويت شهر نيز اگر مطابق با اصول و ضوابط شهري بوده و با بدنه هاي شهري پيوند خورده باشد واژه هويت را در ذهن تداعي مي كنند. نما در ساختمان، به عنوان حائلي بين شرايط فيزيكي و اقليمي خارج ساختمان (شرايط جوي) و همچنين به عنوان نمايشگر هويت حجمي و زيبائي آن، انواع گوناگوني دارد كه از تركيب مصالح مختلف شكل مي گيرد و به ساختمان معنا مي دهد. يكي از مواردي كه در جهان معماري و ساختمان سازي ريشه دوانيده و به صورت يك مد در بين انبوه سازان در عصر فعلي خود را نشان داده، استفاده از نماي شيشه اي در ساختمانها است. استفاده از نور و انرژي خورشيد در ساختمانها از اساسي ترين راههاي استفاده بهينه انرژي در معماري است و عدم استفاده از اين دستاورد? معماري ما را از شفافيت دور و فضاها را از نعمت گرما بخشي محروم مي كند. خوشبختانه كشور ما نسبت به بسياري از كشورهاي اروپائي داراي آفتاب است و مي توان با تكنيك صحيح، آفتاب را به داخل فضاي ساختمان رهنمون ساخته و با گرما و شفافيت آن، آرامش را به فضا دعوت كرد. علاوه بر مساله بهره گيري از گرما و انرژي خورشيد، بحث زيباسازي شيشه در نما نيز مهم است و با نزديك شدن به طرح هاي ساختماني جديد، جذابيت در نما نيز اهميت پيدا مي كند.امروزه نماهاي تمام شيشه با رنگ هاي مات و آيينه گون يكي از جذابيت ها در عرصه معماري به شمار مي آيند. شيشه به طور ذاتي به دليل شفافيت و قابليت رفلكس گونه خود داراي جذابيت بصري بالايي است اما استفاده از شيشه در نما، با وجود آنکه به تامين نور و گرما كمك مي كند، با نگرانيهايي نيز همراه است. با توجه به شرايط اقليمي تهران، استفاده از شيشه، بايد محتاطانه تر صورت پذيرد ؛ در تهران به دليل احتمال وقوع زلزله كه سستي سازه هاي ساختماني قدرت آن را چندين برابر مي كنند، عملا" استفاده از چنين عاملي در نماسازي بايد با احتياط انجام پذيرد. در كشورهاي غربي به دليل كمبود نور آفتاب و واقع نشدن در مسير گسل زلزله استفاده از شيشه امري قابل قبول است ولي متاسفانه در كشور ما بدون توجه به محاسبات مقاومتي، از اين عنصر ظاهر فريب معماري استفاده بسياري مي شود. شيشه دو جداره در كشور ما به دو صورت دستي ساز و ماشيني ساخته مي شود. که البته نوع دستي آن کاملا غيراستاندارد است. در نوع دستي ساز، به دليل استفاده از مواد نامرغوب، شيشه، پس از يكسال نصب، در اثر مواجهه با سرما و گرما دچار تعريق مي شود? به دليل برش الماسه دستي، ابعاد شيشه بريده شده نيز حدود 3 تا 4 ميلي متر از اندازه مورد نياز کمتر يا بيشتر مي شود و در نهايت اينکه شيشه ها کيفيت لازم را در هنگام شست و شو نخواهند داشت. اما شيشه هاي دوجداره اي که توسط دستگاه ساخته مي شوند عايق حرارتي، برودتي و صوتي به حساب مي آيد. اخيرا" با اجباري شدن تامين استاندارد براي برخي مصالح از جمله شيشه، اميد است توليدكنندگان داخلي زيباكنندگان اصولي نماي ما باشند و با اجراي شيوه هاي صحيح، ساختمانهاي ما را داراي امنيت كنند. همچنين اميد آن مي رود که سازنگان ساختمانهاي ما با توجه به مقررات ملي ساختمان و رعايت اصول و شيوه هاي مقاومتي در مورد شيشه، جذابيت ساختمانها را صد چندان كنند. تا اوايل قرن بيستم، شيشه و آلومينيوم مواد نسبتا گراني محسوب مي‌شدند چرا که اولا مواد اوليه توليد آنها کم بودند و در مرحله بعدي، توليدشان نيز با مشكلاتي روبه‌رو بود كه هزينه‌هاي استفاده از اين دو مصالح مهم ساختماني را سرسام آور مي‌ساخت. با پيشرفت تكنولوژي و بهبود روش‌ها و فرآيندهاي توليد، به تدريج، اين مواد جايگزين ساير مصالح ساختماني در نماسازي به خصوص در ساختمان‌هاي بلند مرتبه گرديدند زيرا علاوه بر امكان استفاده از نور طبيعي، زيبايي، دوام و كمترين هزينه‌هاي تعمير و نگهداري، باعث كاهش قابل‌توجهي از وزن ساختمان و فشارهاي سازه‌اي بر پي‌ها، ستون‌ها و ديوارهاي باربر مي‌شد.ديوارهاي شيشه‌اي يا همان CURTAIN WALL در واقع جداره‌هايي از شيشه هستند که در ميان غلافي از ورق‌هاي آلومينيوم قرار گرفته‌اند و در بخش‌هاي مختلف يک واحد مسکوني کاربري دارند. جالب است بدانيم که ورود سيستم ديوارهاي شيشه‌اي اولين بار در ايران به خاطر تجهيز فضاهاي اداري ساختمان‌هاي دولتي بوده و هم‌اکنون نمونه‌هاي اوليه آن در بانک ملي، وزارت نيرو و آموزش عالي قابل مشاهده‌اند. دو مشخصه اساسي، استفاده از ديوارهاي شيشه‌اي را در سطح ساخت و ساز جهاني و وطني گسترش داد: 1) فراهم ساختن امكان ورود نور طبيعي روز 2) امكان رويت منظره بيرون و تهويه امكان ورود نور از وظايف ضروري ديوار شيشه‌اي و امكان رويت منظره بيرون از وظايف مطلوب آن است. تهويه نه از وظايف ضروري ديوار شيشه‌اي است و نه از وظايف مطلوب آن، بلكه وظيفه‌اي است كه به طور سنتي از آن انتظار مي‌رود. اما شيشه و ديوار در ساخت و ساز عملکردهاي مشخصي دارند که ترکيبشان در ديوارهاي شيشه‌اي، لزوم عملکرد ترکيبي را ايجاب مي‌کند. با اين حساب ويژگي‌هاي يك سيستم ديوار شيشه‌اي به عنوان بخشي از ساختمان عبارتست از: 1 - مقاومت و استحكام 2 - امكان استفاده از نور طبيعي 3 - دور نگه داشتن باد و باران 4 - دوام و بي نيازي از نگهداري 5 - عايق‌بندي حرارتي 6 - عايق‌بندي صوتي 7 - آتشپادي و ايمني در برابر آتش ويژگي‌هاي دست يافتني در ساختمان‌هاي بلند و پر هزينه‌اي که معمولا از طرف نهادهاي دولتي يا بانک‌هاي خصوصي در ايران برپا مي‌شود تمامي اين ويژگي‌ها جزء لاينفک و ضروري به حساب مي‌آيند. در اين بناها، سازه ديوار بايد از مقاومت كافي جهت تحمل وزن خود در ميان نقاط تكيه گاه يا نقاط اتصال به قاب سازه‌اي و از پايداري كافي در مقابل فشارهاي جانبي باد برخوردار باشد. از طرف ديگر وظيفه اوليه ديوار شيشه‌اي، فراهم ساختن امكان ورود نور كافي جهت اجراي موثر فعاليت‌هاي روزانه است. اين روزها که بحث مصرف بهينه انرژي در کنار کمبود برق در ايران بسيار جدي شده است، عقل سليم حكم مي‌كند كه ساختمان‌هايمان به سمت استفاده از نور طبيعي پيش بروند. (جدول پايين) روش تعيين ميزان نور در ساختمان همانطور كه در جدول زير مشاهده مي‌گردد براي بسياري موارد ضريب نور طبيعي 2 كافي است. بر اساس يك روش ساده، ضريب متوسط نور طبيعي روز در اتاق‌هاي داراي روشنايي جانبي تقريبا معادل يك پنجم نسبت درصدي شيشه به مساحت كف اتاق است. مثلا براي دستيابي به ضريب نور طبيعي متوسط 6 در اتاقي به مساحت 12‌متر مربع مساحت شيشه كاري مورد نياز برابر است با 6/3‌متر مربع = 5% * 12*6 اين محاسبه متوسط كلي معمولا براي مقاصد عمومي مانند اتاق‌هاي نشيمن كافي است و از آن به عنوان پايه‌اي جهت تضمين مساحت شيشه كاري مورد نياز متناسب با مساحت كف اتاق استفاده مي‌شود. با اين روش حتي براي اتاق‌هاي کوچک خانه هم مي‌توانيد برنامه‌ريزي مناسبي جهت نوردهي داشته باشيد. از مشخصات يك سيستم ديوار شيشه‌اي خوب جلوگيري از نشت هوا و باران از طريق درزهاي قابها و شيشه كاري است. در مصالح ورقه‌اي غير جاذب مانند شيشه و فلز، باران همراه با باد تحت فشار بر روي ديواره جاري مي‌شود. نماي بسياري از ساختمان‌ها که با مصالحي همچون سنگ‌هاي گرانيتي، آجر و ... پوشش يافته‌اند به مرور دچار هوازدگي مي‌شوند. اين مشکل زماني وقوع مي‌يابد که رنگ نما بر اثر مرور زمان تغيير کرده و ضايعات آن را نتوان به طرق معمول از بين برد. نوع غير مرغوب و بدون استاندارد سيستم‌هاي ديوار شيشه‌اي که در بازار ايران موجودند نيز گاهي دچار هوازدگي مي‌شوند که پيشنهاد اين صفحه به دوستان اين است که در موقع خريد و يا سفارش به جنس و استانداردهاي آن دقت کنند؛ بسياري از استانداردها واقعي هستند اما با شرايط اقليمي کشورمان سازگار نيستند. سيستم ديوار شيشه‌اي چيست؟ دو سطح شيشه‌اي (دو جداره) در کنار هم و با فاصله در قابي از جنس آلومينيوم قرار مي‌گيرند و حاصل کار يک CURTAIN WALL مي‌شود. اين ديواره‌ها به گونه‌اي ساخته شده‌اند که هوا در فضاي مابين دو شيشه جريان پويا دارد.اولين سازندگان اين ديوارها، متخصصان آلماني بودند که هدف اصلي‌شان حفاظت از محيط زيست بوده است. جالب است بدانيد که وجود هوا در بين اين دو جداره باعث مي‌شود که گرما و سرما به ميزان نياز کاربر تعيين شوند و به نوعي به محيط زيست و کاهش مصرف انرژي کمک کنند. مهندس شيوا اميرفضلي يکي از واردکنندگان اين نوع مصالح درباره نحوه کار اين سيستم شيشه‌اي مي‌گويد: «در بين دو جدار شيشه‌اي هوا جريان دارد و همين امر باعث کنترل انتقال حرارتي مي‌شود. ورقه آلومينيومي، دو لايه متفاوت هوا را از هم جدا مي‌کند. لايه بيروني توسط نور خوشيد، گرم مي‌شود و به بالا مي‌رود و از سمت سمت پشت بام از بين دوجدار خارج مي‌شود و هواي پاک و تميز وارد مي‌شود.»
  • هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر