دکوراسیون داخلی

دکوراسيون داخلي

محل تبلیغ شما

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزل‌مان فکر می‌كنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می‌گیریم. با این‌همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

آیا دکوراسیون داخلی حرفه‌ای پرطرفدار است؟ برخلاف تصور عامه، تعداد دکوراتورهای داخلی بسیار بیشتر از آن است که همه تصور می‌کنند و حتی برخی از آنان در زمره مشاهیر دنیای امروز هستند، گرچه شاید به شهرت طراحان مد و یا هنرمندان دیگر رشته‌ها نباشند، اما با این وجود بسیاری از دکوراتورهای داخلی از راه طراحی درآمد بسیار بالایی نیز کسب می‌کنند. شاید دلیل اصلی ناشناخته ماندن آنها این باشد که در واقع طراحی داخلی از اواسط قرن بیستم به صورت مبحثی مطرح درآمد، گرچه قدمت آن بیش از نیم قرن است. به هر حال در دنیای امروز بیشتر تجربیات زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی به دست می‌آید. شاید ما اوقاتی را برای تفریح و هواخوری و فرار از زندگی بسته در فضای آزاد بگذرانیم، اما همین شادی فرار از محیط بسته، نشان دهنده کثرت اوقاتی است که در اتاق‌ها سپری می‌کنیم. به همین دلیل دکوراسیون داخلی مناسب، بهترین راه حل برای بهبود وضعیت کاری، تحصیلی و زندگی‌مان می‌باشد.

تاریخچه دکوراسیون داخلی آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می‌گردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند. به هر روی، هنگامی که در سال 1922، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد. حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بی‌نواترین خدمتکاران مصری هم، لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند، امری که براساس استاندارهای فعلی در خور توجه است اینكه مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است. فرضیه‌ها و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشأت گرفته‌اند. رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه‌شان در آثار به جامانده کاملا قابل ملاحظه است. آنها علاقمند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند. میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخلی خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک‌کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده است. آنها با تمامی آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این‌رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند. برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی‌شان به خاطر سبک معماری فوق‌العاده‌شان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوری روم و اشاعه مسیحیت، سبک سرد و صومعه مانندی بر دکوراسیون داخلی خانه‌ها حکمفرما شد. شیوه‌های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی‌دوستی و تجمل‌پرستی رومی جای خود را به تخته‌های تیره و خانه‌های بی‌تزئین دادند. گرچه هنرمندان دوران گوتیک، سعر کردند تا حدی از این بی‌پیرایگی بکاهند، اما عملاً این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکمفرما بود. با تولد دوباره آزادی‌های هنری؛ زیبایی و تزئین، مجدداً به خانه‌ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آنها روبرو می‌شویم، خود گواهی بر این امر است. در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد. با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند. گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آنها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آنها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد.

دکوراسیون داخلی(Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره یعنی زندگی و کار است.

بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت­های ما در آن صورت می­گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است.

فضای معماری بدون دکوراسیون داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

دکوراسیون داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می­دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این­رو موضوع دکوراسیون داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه­های اعیانی نیست. دکوراسیون داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد.

اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان­ها فراهم کنیم، دکوراسیون داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. دکوراسیون داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.

از آنجا که دکوراسیون داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد. از این­رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.

دکوراسیون داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

دکوراسیون داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد. از این­رو دکوراسیون داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.

اگرچه دکوراسیون داخلی امروزه به عنوان یک تخصص شناخته می­شود و محدوده بسیار وسیعی را در بر می­گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره می­باشد، شناخت الفبای دکوراسیون داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و بویژه زنان خانه­دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تأثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت. از این­رو بنا داریم طی یادداشت­هایی به مباحث مختلف دکوراسیون داخلی بپردازیم و با بهره­گیری از اصول طراحی تجسمی و سواد بصری و نیز با استناد به نمونه­های موفق دکوراسیون داخلی خانه در سطح جهان، دانش و آگاهی افراد خانواده را در این خصوص افزایش دهیم. در این یادداشت­ها سعی خواهیم نمود با ذکر نکات کلیدی و کاربردی در مورد کیفیت فضاهای داخلی خانه، شما را نسبت به محیط و فضای اطرافتان و عناصر موجود در آن حساس­تر کنیم و توانايي­هاي علمی و كاربردي شما را در زيباسازي محيط خانه و بهبود کیفیت فضاهای آن افزایش دهیم.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون پاسیو

دکوراسیون اداری

دکوراسیون داخل خانه

دکوراسیون اتاق بچه


لیست محصولات / سایر سایتها

در صورتی که مایلید تبلیغات شما نیز در این سایت باشد با ما تماس بگیرید 09125231138

این سایت متعلق به نمایشگاه مجازی ایران میباشد . - 100797945

۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

لباس زنانه

لباس زنانه
تاریخچه پوشاک و فشن همواره با طراحی لباس زنانه همراه بوده است."Haute couture" یک اصطلاح فرانسوی برای فشن در سطح بالا است، "couture" به معنای خیاطی زنانه، دوزندگی و یا گلدوزی است و "Haute" به معنای زیبا و عالی است، بنابراین ترکیب این دو کلمه بیانگر طراحی و تهیه لباسها در سطحی بالا و بسیار هنرمندانه است . ارزش یک لباس زنانه مدل Haute couture در بالاترین سطح از طراحی فشن قرار دارد و ساخت و تهیه این گونه لباس زنانه توسط یک سالن طراحی لباس زنانه انجام می شود. هر مدل لباس زنانه Haute couture، مخصوص یک شخص خاص تهیه می شود و اندازه لباس زنانه کاملا با آن شخص و حالت بدن او تنظیم می شود. این گونه لباس ها که منحصر به شخصی معین هستند و دارای اندازه مشخصی هستند، حقیقتا توسط دست تهیه می شوند، با دقت آستر گذاری می شوند و برای هر مشتری پرو می شوند و کاملا اندازه آنها آماده می شوند .
بسته به نوع لباس زنانه و سالن طراحی Haute couture، هزینه لباس زنانه از حدود ده هزار دلار تا چهل هزار دلار متغیر است و اغلب بیشتر از این رقم است. به عنوان مثال یک لباس زنانه دوخته شده درسالن شانل در سال 2000، حدود بیست هزار دلار ارزش داشت. در اواسط سال 2004، یک لباس زنانه فراک شب، پنجاه هزار دلار قیمت داشت. اگر شما ثروتمند نباشید، شاید برایتان دشوار باشد که درک کنید چرا قیمت لباسی می تواند تا این حد گران باشد، اما قیمت بالای این گونه لباس ها به خاطر ابتکار، مهارت و استادی، ارائه طرحی بی نظیر و منحصر به فرد و استفاده از مواد عالی برای داشتن کیفیتی عالی است.
علاوه براین، لباسی که باید کاملا اندازه و متناسب مشتری باشد، به سختی و با روشی دشوار، با برش زدن های متوالی و متناسب کردن لباس زنانه برای اندام مشتری، به دست می آید. زمانی که برای تهیه و انجام کار دست چنین لباسی نیاز است، بین صد تا صد و پنجاه ساعت است و برای یک پیراهن شب تزئین شده و آراسته، بیش از هزار ساعت زمان لازم است. پیراهن شب ممکن است به هزاران منجوق دوزی و دانه های تزئینی دوخته شده با دست نیاز داشته باشد که معمولا توسط افراد متخصص و قلابدوزان مشهور پاریسی و با همکاری شرکت مهره های تزئینی لساگ انجام می شود، که این شرکت در سال 1922 توسط آلبرت لساگ تاسیس شد.
یک سالن خیاطی زنانه مانند شانل، به عنوان مثال صد و پنجاه مشتری همیشگی و معین دارد که لباس های دوخته شده این سالن را می خرند و سالنی مانند دیور حدود بیست لباس زنانه عروسی دوخته شده را در سال تولید می کند.
طراحان، طرح های اولیه برای لباس های ساده تر را با استفاده از نوعی پارچه چیت (muslin) تهیه می کنند و برای لباس هایی که طرح مشکل تری دارند، از کتان های نخی یا پارچه های پنبه ای ارزان قیمت استفاده می کنند. این مدل های نمونه، toiles ( پارچه های کتان) نامیده می شود و باعث می شود تا از استفاده از پارچه های بسیار گران قیمت که ممکن است متری صد دلار یا بیشتر قیمت داشته باشند، جلوگیری شود. الگوی لباس زنانه می تواند توسط دست آماده بشود و برای تعیین اندازه های لباس زنانه از یک مدل زنده استفاده بشود و اندازه های لباس زنانه با آن مدل تنظیم بشود، که در این صورت طراح و کارمندان فروش او، همگی راضی خواهند بود.
آخرین الگوی طرح، یک نمونه دقیق و کامل با برش های صاف و صحیح است که دگمه ها یا لبه های انتهایی لباس زنانه که طراح در نظر دارد، در لباس زنانه جاگذاری شده است. گاهی اوقات طراح، کارمندان خود را تعلیم می دهد و راهنمایی می کند تا لباس زنانه را با مواد انتخاب شده و خاصی تکمیل و تزئین کنند. یک خانم خیاط، از ابتدا تا انتها بر روی لباس زنانه کار خواهد کرد. برش زدن و تمام شدن لباس در یک اتاق انجام می شود و مدیر کارگاه مسول تهیه هر لباسی است که در آن اتاق تولید می شود
هنگامی که یک مشتری تصمیم می گیرد تا یک لباس زنانه Haute couture سفارش بدهد، لازم است که ابتدا وعده ملاقاتی با سالن طراحی بگذارد. لباس های مدل مجموعه ها، گاهی اوقات در خارج از کشور هم ارائه و عرضه می شوند. بعضی سالن های طراحی لباس، تصویر ویدویی از مجموعه لباس های خود را برای مشتریان مهم خود تهیه می کنند.
س از تعیین وقت ملاقات برای مشتری، یک فروشنده خانم که vendeuse نامیده می شود، مسول رسیدگی به امورمشتریان و سفارشات آنها می شود و به فرآیند تولید لباس نظارت می کند، تا لباسی مناسب و برازنده و مورد پسند مشتری تهیه شود.
او ماموریت تهیه لباس گروهی از مشتریان خاص را بر عهده دارد. از لحظه ای که مشتری وارد سالن می شود، در تمام مراحل راهنمایی می شود و در صورت ایجاد مشکلات ناگهانی، سعی می شود تا رضایت او جلب بشود. به عنوان مثال، یکی ازاین مشکلات می تواند این باشد که دو مشتری از یک شهر، دقیقا لباس زنانهی با طرح و رنگی مشابه را سفارش بدهند. این فروشنده خانم (vendeuse) که به امور مشتریان رسیدگی می کند، این گونه مشکلات را هموار می کند و کاملا می داند که این موضوع تا چه اندازه می تواند برای مشتریان مهم و حیاتی باشد و آنها حاضر هستند مبلغ بسیار زیادی را برای مدل لباس زنانهی منحصر به خودشان بپردازند، تنها برای اینکه در یک مراسم یا میهمانی، در حضور دیگران لباس مشابه با شخص دیگری را برتن نداشته باشند.

هر مجموعه سفارش داده شده، با توجه به نیاز هر مشتری تهیه می شود. بعد از اینکه مشتری مدل دلخواه خود را انتخاب کرد، اندازه های او گرفته می شود و او باید برای انجام سه پرو و گاهی بیشتر آماده باشد .
بعد از پرو و تنظیم کردن لباس، برچسبی بر روی آن ( mis à plat) نصب می شود، به این معنی که لباس بر روی میز پهن شده است، قسمتهای لباس جدا شده است، هماهنگ و منطبق شده است و دوباره در کنار هم قرار گرفته است و برای پرو بعدی آماده است.
فروشنده خانم اصلی (vendeuse)، بحث های بین انبار، قلاب دوزان، دوزندگان خز و مشتری را کنترل می کند. آخرین نظارت او، بررسی لباس و اطمینان یافتن از این مطلب است که لباس دارای بالاترین استانداردها است و لباس کاملا آماده است. پس از این تایید، لباس آماده تحویل به مشتری است. در نتیجه لباس به خوبی با بدن مشتری متناسب می شود تا اینکه قسمت های خوب و مثبت بدن مشتری را مشخص کند و جلوه بدهد و عیب های بدن را تا حد امکان بپوشاند.
گاهی اوقات طراحان تحت عنوان نام و مارک تجاری خود کار می کنند و گاهی برای یک سالن مشهور طراحی لباس زنانه کار می کنند. تعداد بسیار کمی مدل لباس Haute couture در سال به فروش می رسد و به ندرت مجموع فروش آنها برای هر سالن بیشتر از 1500 عدد می شود. این موضوع تعجب آور نخواهد بود، اگر بدانید که تنها حدود سه هزار زن در دنیا، حقیقتا می توانند لباسهایی در این سطح بالا را خریداری کنند و کمتر از هزار زن می توانند مرتبا این نوع لباس ها را خریداری کنند.
ه علت این فروش اندک، Haute couture به راستی دچار خسارت می شود. سالن های طراحی، نمایش های فشن گران قیمت میلیون پوندی را ارائه می دهند، طرح های برجسته با لباس های نفیس و عالی ترکیب می شود و توسط سوپرمدلها به نمایش گذارده می شود. این سالن های طراحی لباس زنانه زنانه در سطح بالا، تنها درصد بسیار محدودی از لباس های مدل Haute couture را به تعدادی از فروشنگان طرف قرارداد خود می فروشند. سود این کار ناچیز است و کمتر از ده درصد سود بسیار زیاد خیاطی زنانه است و گاهی اوقات هم کمتر از این مقدار است.
ممکن است که شما تعجب کنید که هدف از این همه تلاش برای این درصد بسیار اندک سود، نسبت به تلاش زیادی که برای انجام آن صرف می شود، چیست. پاسخ در این اصطلاح نهفته است "فروش یک رویا ". نمایش های فشن، توجه رسانه های بزرگ و مهم را جلب می کند و شهرت بسیار زیادی برای سالن های طراحی لباس زنانه به دست می آورد. آنها رویایی لمس نشدنی و دلفریب را می فروشند. رویایی از زیبایی، جذابیت، شیک بودن و منحصربه فرد بودن که یک شخص معمولی می تواند آن را بخرد.
 مصرف کننده ای توانایی خرید یک شیشه عطر، روسری، جواهرات، کیف فصل، وسایل آرایشی معروف یا محصولات آماده پوشیدنی که دارای برچسب طراح است، را داشته باشد؛ خودش را متقاعد می کند که او هم به اندازه آن هزار زن و سوپر مدل هایی که به طور مرتب لباس زنانه های مدل Haute couture را می پوشند، منحصر به فرد است.
منصفانه است که بگوییم، بسیاری از مردم راضی هستند تا هزینه کالاهایی که معمولا دارای کیفیت عالی هستند را بپردازند. با وجود این، اگر تمام این موارد فراتر از درآمد و توانایی مالی شما و بخشی از خیال پردازی شما است، ضرری ندارد اگر گاهی اوقات به کاتالوگهای آن لاین بسیاری که تصاویر لباس های زنانه را بر تن افراد واقعی نشان می دهد، سری بزنید.
مای درخشان و معتبری از فشن خلاق فرانسه و طراحی است. البته لباس های ارزان تری هستند که هرچند بازهم گران هستند، با برچسب طراح و با نام لباس های آماده پوشیدن عرضه می شوند. صنعت لباس های آماده و سالن های طراحی خیاطی زنانه، تعداد بیشماری کارگر را برای فروش های در سطح پایین عطر و لباس زنانه و متعلقات آن استخدام می کند. این موضوع سود بسیاری زیادی برای سالن های طراحی زنانه، از طریق حجم وسیع فروش در بازارهای بین المللی فراهم می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر